Travellerspoint בלוג של

Liquid sun

The road to milford sound on a good day

הפוסט להלן אמור היה להיות מוקדש רק לפיורדלנד, אך באופן די מתבקש, הוא יחרוג מעט מגבולות ומוסכמות גיאוגרפיים ויכלול בתוכו את כל המקומות שבהם ירד עלינו גשם ברצף - בפיורדלנד עצמה וגם צפונה ממנה...
אז לכל מי שלא מכיר, פיורדלדנד היא הקצה הדרומי והפראי של ניו זילנד. ארץ של אגמים ופיורדים (שרובם אינם נגישים למטייל הממוצע) מוקפים ביער גשם ניו זילנדי יפהפה. מלבד היופי הבראשיתי, פיורדלנד מתאפיינת גם בשלושה מטרדים שיורדים מהשמיים:
הראשון, והפחות חשוב מבין השלושה, הוא כמויות אינספור של כלי תעופה זעירים בדרכם לגרסה הניו זילנדית של "טיסה בשמי הארץ" (כמותם מרשימה יחסית למדינה שפיזרה את חיל האוויר שלה על סעיף של חוסר רלוונטיות).

המטרד השני הוא זבובי החול, על טפם ומקנהם, שנמצאים בפיורדלנד באלפים.

ולבסוף, הגשם. כמות הגשם הממוצעת שיורדת בפיורדלנד בשנה נספרת במטרים, שאת מספרם אנחנו לא זוכרים אבל הוא גבוה. מאוד. כתוצאה מכך (ומכמויות הגשם בניו זילנד בכלל) הניו זילנדים, בפרפראזה על אסקימואים ושלג, חילקו אותו להרבה סוגים עם הרבה מאוד שמות:
unsettled weather, showers, drizzle, rain, storm, falls, heavy rain/falls, fine spells & etc...
כל הסוגים הנ"ל גם יחד, ירדו עלינו בפיורדלנד.

גשם ירד עלינו בקייפלז, טרק שמרוב שהוא היה מעצבן ומתיש, אין לנו אפילו כוח לכתוב עליו. הגשם המשיך לרדת כשחזרנו מהקייפלז לגאן קאמפ - מחנה מקסים עם צריפי עץ ישנים ותנורי פחם מפנקים שבו בילינו כמה ימים בציפייה שהגשם ייפסק, והמשיך ללוות אותנו גם לקווינסטאון (עיר האטרקציות הניו זילנדית), אליה ברחנו בתקווה לשמיים כחולים. כששאלנו את המנהלים המקסימים של גאן קאמפ, מה קרה לשמש שהובטחה בתחזית, קיבלנו את התשובה הקולעת - יש שמש. היא פשוט נוזלית.

Resting at Gunn's camp

Gunn's camp cabins

The road to milford sound on a bad day

כשהשמש בחרה לצאת סוף סוף, זכינו לכמה ימים מקסימים בהם יצאנו לשלל טיולי יום מלאים באגמים יפהפיים, צוקי גרניט גבוהים ומושלגים עם עשרות מפלי מים, תוכים אלפיניים, ופיורד יפהפה אחד.

Kea (alpine parrot) , the coolest bird in NZ

Mitre Peak

Key summit

Beloved lake marian

למרות שפיתחנו חשדנות רבה כלפי מזג האוויר הניו זילנדי בכלל, והתחזית בפרט (שגם כך יש צורך לפחות בתואר שני במטאורולוגיה כדי להבינה), למרבה הפלא השמש המשיכה ללוות אותנו גם בשבועות הבאים. כך שאנחנו מקווים שהפוסט הבא יהיה קצת יותר אופטימי.

More photos

e_poleg פורסם על ידי 22:02 מאוחסן ב ניו זילנד הערות (0)

פינגווינים ושאר ירקות

שיטוט בחוף המזרחי של ניו זילנד

זהירות פינגווינים

בעיות מדומיינות ברכב הכתיבו נסיעה לאומארו,עיר מנומנמת עם מבני אבן ויקטוריאניים (עניין גדול בניו זילנד, שמנסה נואשות להרגיש שהתקיים בה רצף היסטורי כלשהו..),הוסטל מרשים אפילו בסקאלה ניו זילנדית, מפעל גבינות נהדר, והאטרקציה המרכזית - מושבות פינגווינים. בעונת הקינון, פינגווינים משני מינים שונים חוזרים בה מן הים אל המושבה שעל החוף: פינגווינים צהובי עין, שקיימים רק בניו זילנד ונדירים עד מאוד, ופינגווינים כחולים קטנים, שעולים לחוף בלהקות גדולות (רפסודות), מסתובבים באזורים שונים בעיר ומקננים בין היתר גם במרתפים של בתים.
אופנת ניו-זילנד 1800

פינגווין צהוב עין

Moeraki boulders

זה די יפה לראות את זה - ענן נוזלי של יצורים קטנים נשפך אל החוף, מתערבל עם הגלים, ולמרות נסיונות מעוררי התפעלות לצאת מהמים באופן אלגנטי (באופן יחסי לפינגווין לפחות), נמעך אל הסלעים (איך הם שורדים את זה, אלוהים יודע). הקבוצה עולה אל החוף בדילוגים וקפיצות, וכמו בטיול מאורגן, עוצרת כל כמה מטרים להפסקה משותפת, במהלכה חלקם עלולים להירדם. כל העסק לוקח די הרבה זמן, עד ההגעה המיוחלת ליעד - מושבת הקינון במעלה החוף. אם רק הניו זילנדים לא היו מגדרים את המקום, ומצווחים ברמקולים שחשוב לשמור על השקט כי רעש מלחיץ את הפינגווינים, הנאתנו הייתה שלמה.

מאומארו נסענו דרומה לדנידין, עיר סטודנטים, מלאת חיוניות בערך כמו גבעתיים בשנות ה-90 (וגם הפסקול דומה), אבל יצאנו קצת לפאבים (שעת עוצר - 24:00) ולסיור מטופש במפעל שוקולד
אחרי שמיצינו את החוויה העירונית בדנידין, המשכנו עוד דרומה לסיבוב של כמה ימים בין החופים שטופי הרוח של הקטלינז. אזור שהוא כ"כ "מחוץ למסלול התיירים השחוק" עד שכל מי שנוסע בו הם קמפרוואנים ענקיים... אבל היה נחמד ושלו. בלילות ישנו בקמפינג, ואת הימים מילאנו בשלל הנאות מקומיות - ביקרנו ביער מאובן חביב, ראינו פינגווינים, אריות ים שמנים ומגדלורים היסטוריים (בניו זילנד כאמור, היסטוריה היא מושג יחסי) והתרשמנו מאוד מהעצים מוכי הרוח והמלח.
Nugget point

...גל רודף גל ו

כמה טוב להיות אריה ים

The light house near Curio bay

Cathedral cave

באחד הימים, חיפוש אחר מכולת הוביל אותנו במקרה לגלריה מגניבה עד מאוד, באמצע שומקום טיפוסי בקטלינז. הבחור שהקים אותה, יוצר מגוון של צעצועים ומוצגים שבנויים מחומרים ממוחזרים .ומופעלים על ידי מכניקה או אלקטרוניקה פשוטה. הביקור במקום מענג ומעלה חיוך - לאן שלא תסתכלו יש כפתורים ללחוץ או ידיות לסובב, וכל לחיצה יוצרת התרחשות, אור וצליל מלאים בהומור.
אורגן אורות - כל קליד מפעיל משהו שזז, מרעיש או מאיר - או כולם גם יחד

מובי דיק

צעצועים קינמטיים

ומכאן - לפיורדלנד, בה הגשם (כמעט) לעולם אינו מפסיק לרדת...

e_poleg פורסם על ידי 14:34 מאוחסן ב ניו זילנד הערות (0)

הירוק היום ירוק מאוד

(ולפעמים - גם האפור אפור מאוד...)

מקאיקורה נסענו דרום מערבה לכיוון הר קוק - ההר הגבוה בניו זילנד. בדרך עברנו באזורים של גבעות ירוקות ובוהקות, מלאות בכבשים, חנויות צמר ושמיכות טלאים, ואווירה כללית סבתאית למדיי.
התעכבנו קצת ליד אגם טקפו - אגם טורקיז יפהפה, מאלה שרק מי הפשרת שלגים משובחים באמת יודעים ליצור. וחיפשנו לנו פינה נידחת לפרי סטייל קמפינג (בניגוד למה שאפשר אולי לחשוב, בניו זילנד - קמפינג הוא מקום שגובה הרבה כסף על הזכות לתקוע את יתדות האוהל בין עשרות קרוואנים ממונעים בשלל צורות וגדלים, שמאוכלסים לרוב על ידי זוגות שחוגגים בהם יחדיו את צאתם לפנסיה), על כביש עפר יפהפה בצדו המזרחי של האגם.

הכנסייה בטקאפו

שקיעה נוגה בטקאפו

בבוקר התעוררנו ליום מעונן ואפרורי בדרך להר קוק - אבל לשמחתו הרבה של איתי שבביקור הקודם בהר קוק ראה ערפל לתפארת, ולמרות ציפיות עגומות עד מאוד מהראות, קיבלנו יומיים שמשיים וחמימים - מלאים בהרים מושלגים, קרחונים אפרוריים, וכמובן - בהר קוק עצמו .

התמונות לשיפוטכם:

אופס נכנס לי הר לעין

קרחון הוקר

קרחון טזמן

לא רואים אבל עלינו הרבה בשביל להגיע לכאן

שלוגית

מכאן - לחוף המזרחי, לחופים הרריים ורדופי רוחות ופינגווינים.

e_poleg פורסם על ידי 19:53 מאוחסן ב ניו זילנד הערות (1)

תחנה ראשונה - קאיקורה

תחנה ראשונה - קאיקורה, ממלכת יונקי הים.
נסענו צפונה, הפוך לכיוון הכללי, אבל במטרה המוצהרת לשחות עם דולפינים.
איתי זכר את קאיקורה בתור עיירה נחמדה ולא קריטית במיוחד,
אבל בפועל גילינו פנינסולה מדהימה, חופים עם נוף של הרים מושלגים ברקע, ושלאדות צדפות זה פשוט וטעים...
בקאיקורה, נועה שחתה עם להקה ענקית של דולפינים (ולהקה גדולה קצת פחות של גרמנים לבנבנים) וכמעט חטפה היפותרמיה.

איתי חתר בקיאק ועשה תחרות עם להקת דולפינים מקבילה. ובערב ניסינו להתאושש בג'קוזי בהוסטל
(כבר אמרנו שקל לטייל בניו זילנד?).

ים ושלג מה עוד אפשר לבקש

סובארו לא מחליפים

קאיקורה בשיא תפארתה

דולפין

עוד דולפין למי שלא הבין

מעבר לזה חיכתה לנו הפתעה כיפית ומאוד לא צפויה. סיפרו לנו בהוסטל משהו על גורים של כלבי ים איפשהו צפונה .
אז נסענו, והגענו לאחד המקומות הכי מיוחדים שהיינו בהם-ולא רק בימים האחרונים.
מפל שנשפך לתוך בריכה קטנה באמצע יער ניו זילנדי, במרחק של משהו כמו 10 דקות הליכה מהים.
הבריכה משמשת כמגרש משחקים של גורי כלבי ים שעולים אליהעם הנחל, כל הדרך מהחוף, ומשתעשעים בה להנאתם. (כולל קפיצות, סלטות, מריבות וגירודים מאחורי האוזן).

מדהים

כלב ים בפוזה אופיינית

גם לנו מגיע תמונה

שיעור שחייה במפל המקומי

מצטערים על הפוסט הדביק, אבל באמת שכיף בקאיקורה...

e_poleg פורסם על ידי 22:45 מאוחסן ב ניו זילנד הערות (6)

איך בלוג נולד

אנחנו מנסים קונספט חדש איתי החליט שנפתח בלוג.
נועה, בתור טכנופובית למופת, התנגדה מאוד (גם לאור העובדה שבלוג זה משהו שבד"כ כותבים אמריקאים עם חיוך של פרסומת למשחת שיניים) - עד שהוסבר לה הקונספט הבא
רק מי שרוצה קורא .
זה אומר שבניגוד למיילים קבוצתיים, שכולם מקבלים, אבל לא בהכרח רוצים לקרוא , בלוג מכריח אתכם להיות אקטיביים , לרצות לקרוא .
עד כדי כך פשוט, אבל מאוד חשוב הרגשתית.
אז למרות שכל עניין הפומביות קצת קשה לנו.
ברוכים הבאים לבלוג של נועה ואיתי

לאחר כמעט שתי יממות של טיסות, 4 מטוסים שונים ואינספור חנויות שעונים בדיוטי פרי של בנגקוק, הגענו סוף סוף לניו זילנד .
את הימים האחרונים בילינו בכרייסטצרץ' - עיר שלידה אפילו חיפה הופכת לכרך מלא חיים וססגוני... ברצף סידורים שקצת גרם לנו להרגיש כאילו לא באמת עזבנו את הארץ (שוב קניות, שוב היגררות בין סידורים וחנויות, שוב התעסקויות אוטו...)
אבל בסופם אנחנו הבעלים הגאים ומלאי התקווה של סובארו סטיישן אדומה ושורקת, מזרון מתנפח אחד, יותר ביגוד טרמי מכפי שאי פעם חשבנו שיהיה לנו (קר פה!) , סט יאצי בהכנה ביתית, וכל מיני כלי פלסטיק כחולים שמאוד התחבבו על איתי.

מעבר לזה, אכלנו, בילינו בגנים הבוטניים המאוד מקסימים של כרייסטצ'רץ' וניסינו את כל סט המוזיאונים של העיר -שתי גלריות אומנות ומוזיאון אחד חביב .

כרייסטצרץ' בסגנון מונה

כרייסטצרץ' בסגנון פרחוני

ויצאנו לדרך .

e_poleg פורסם על ידי 02:12 מאוחסן ב ניו זילנד הערות (3)